Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

Συνέντευξη υποψηφίου Δημάρχου Δ.Δελφών κ. Παναγιώτη Ταγκαλή στην ημερήσια τοπική εφημερίδα "Ώρα της φωκίδας"


1.κε Ταγκαλή ξεκινήσατε να πάτε σε εκλογές με επικεφαλής το νυν Δήμαρχο κ. Φουσέκη και βρεθήκατε να ηγείστε. Αιφνιδιαστήκατε από τις εξελίξεις ή ήταν αναμενόμενες για εσάς;

Κα Γιαννούλη, ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δίνετε να εκθέσω τις απόψεις μου, προκειμένου να διασαφηνιστούν πλήρως οι θέσεις μου, δεδομένου ότι μέχρι σήμερα η στάση που επέλεξα να κρατήσω ήταν της μη αντιπαράθεσης, ώστε να μην δημιουργηθεί ένα κλίμα αντιπαλότητας. Η θέση που κράτησα, από την αρχή των συζητήσεων (Οκτώβριος 2013) για την ενδεχόμενη κάθοδο του νύν Δημάρχου, ως επικεφαλής συνδυασμού στις επερχόμενες εκλογές ήταν απολύτως ξεκάθαρη. Όφειλα να περιμένω πρώτα τις εξελίξεις και στην συνέχεια να κινηθώ ανάλογα. Από την στιγμή που μου έγινε απόλυτα ξεκάθαρο, μέσα από τις συζητήσεις που είχα με τον Δήμαρχο ότι δεν θα ηγηθεί τελικώς ψηφοδελτίου (για τους δικούς του προσωπικούς λόγους) θεώρησα σωστό να θέσω τον εαυτό μου επικεφαλής ψηφοδελτίου, κατόπιν σκέψης και ενημερώνοντας ταυτόχρονα τους συμπολίτες μου, που με είχαν τιμήσει με την ψήφο τους. Θεωρώ, ότι στην προκειμένη περίπτωση δεν θα έπρεπε κάποιος να «προλάβει» να ηγηθεί ψηφοδελτίου, προκειμένου να «προδικάσει» καταστάσεις. 


2.Η επιλογή σας από τον κ. Φουσέκη ήταν κάτι που ξένισε πολλούς, δεδομένου ότι δεν θεωρείστε και ο πλέον στενός συνεργάτης του. Κάποιοι μιλάνε ευθέως για «πολιτική συμφωνία κάτω από το τραπέζι». Τι υπάρχει πίσω από τις επίσημες ανακοινώσεις;

Κακώς έχει δημιουργηθεί τέτοια εντύπωση. Σαφώς και δεν έγινε «επιλογή» στο πρόσωπο μου από κανένα. Ποτέ δεν διεκδίκησα τον ρόλο του «στενού συνεργάτη» του Δημάρχου. Άλλωστε αυτός ο ρόλος ήταν πάντα «κλειδωμένος».  Πάντα σε όλη αυτή την περίοδο των 3 χρόνων εξέφραζα τις απόψεις μου, τις όποιες αντιρρήσεις μου ανοικτά, αλλά και εγγράφως, κάτι που σαφώς είναι γνωστό. Οι άνθρωποι που με γνωρίζουν καλά και ξέρουν την μέχρι τώρα πορεία μου, θα σας απαντούσαν ότι οι οποιεσδήποτε «πολιτικές συμφωνίες» δεν είναι του χαρακτήρα μου. Εξάλλου, αν υπήρχε η οποιαδήποτε συμφωνία τότε δεν θα είχαμε τις μέχρι τώρα εξελίξεις, αλλά «συμφωνημένα» θα είχα κινηθεί νωρίτερα. Από την φύση μου έχω μάθει να σέβομαι τις διαδικασίες και να μην «προκαταλαμβάνω εξαπίνης»  τον οποιοδήποτε, ενίοτε και με παραπλανητικές κινήσεις. Έχετε, όμως αναρωτηθεί ότι το γεγονός, του ότι με ακολουθούν ή με στηρίζουν οι περισσότεροι συνεργάτες του συνδυασμού μας, αυτό αποτελεί δείγμα εμπιστοσύνης στο πρόσωπό μου και αναγνώρισης της σκληρής δουλειάς που διετέλεσα στη διάρκεια της θητείας μας;


3. Ο τρόπος που έγινε η διαδοχή εκνεύρισε πολλούς συναδέλφους σας και έχουμε δει πολλές καταγγελίες ακόμη και σε δημόσιο επίπεδο, όπου κατηγορείστε ότι λάβατε «δαχτυλίδι». Τι απαντάτε;

Κα Γιαννούλη, προφανώς και αναφέρεστε στην συνέντευξη του κ. Παναγιωτόπουλου, όπου και μίλησε για «μεθοδεύσεις» και έλλειψη διάθεσης δημοκρατικής διαδοχής. Για ποια διαδοχή μιλάτε την στιγμή που τον Φεβρουάριο 2014 ο Δήμαρχος είχε ανακοινώσει την πρόθεση του να είναι επικεφαλής συνδυασμού ; Για ποια μεθόδευση μιλάτε όταν ήταν σε όλους γνωστό ότι ο Δήμαρχος είχε ξεκινήσει τις επαφές του από τον Οκτώβριο 2013 και το γνώριζε ο στενότερος του συνεργάτης ; Όπως λοιπόν αντιλαμβάνεστε τίποτε από τα παραπάνω  σενάρια δεν συνέβη, απλά βολεύει πολιτικά τον κ. Παναγιωτόπουλο να παρουσιάζει «σαν δακτυλίδι» κάτι που ο ίδιος επεδίωκε εδώ και 3 χρόνια, ταυτίζοντας πλήρως τις απόψεις του με τον Δήμαρχο. Αυτό το γνωρίζουν όλοι οι σύμβουλοι του συνδυασμού μας, μέσα από τις συσκέψεις και τα προ συμβούλια, κάτι που πολύ εύκολα μπορεί να αποδειχθεί ρωτώντας κάποιους από αυτούς .


4.Την κίνηση που έκανε ο κ. Παναγιωτόπουλος πολλοί την περίμεναν από εσάς. Γιατί δεν την κάνατε;

Η δική μου υποψηφιότητα ήρθε μετά από ώριμη σκέψη. Εξάλλου έχω μάθει, από την θητεία που είχα όλα αυτά τα χρόνια και την σκληρή δουλειά που κλήθηκα να κάνω, να τιμώ τον συνδυασμό με τον οποίο διήλθα στην αυτοδιοίκηση, τους συναδέλφους με τους οποίους συνεργάστηκα και προπάντων να τιμώ τους ανθρώπους που με στήριξαν. Για να υπάρχει επιτυχία σε οτιδήποτε πρέπει να βάζουμε το «εγώ μας» κάτω από το «εμείς». Εξάλλου η τελική μου απόφαση ήρθε μέσα από συζητήσεις τόσο με ανθρώπους του περιβάλλοντος μου, όσο και με συνεργάτες που πορεύονται μαζί μου σε αυτή την κίνηση. 


5.Κάποια στελέχη της ΝΔ προτείνουν να έρθετε σε συμφωνία με τον κ. Παναγιωτόπουλο, ώστε να μην τραυματιστεί η παράταξή σας. Υπάρχει πρόσφορο έδαφος;

Αυτό ζητήθηκε κατά κύριο λόγο από πολλούς κοινούς φίλους. Πριν όμως ζητηθεί, σας ενημερώνω ότι είχα ήδη φροντίσει με δική μου πρωτοβουλία να επιδιώξω συνάντηση με τον κ. Παναγιωτόπουλο. Η συμβιβαστική λύση που του πρότεινα δεν έγινε δεκτή από αυτόν. Αυτό βέβαια γίνεται εύκολα αντιληπτό και από την συνέντευξη που σας παραχώρησε, όπου διαφαίνεται σαφώς η παντελής έλλειψη διάθεσης συνεργασίας. 

6. Στη συνέντευξή του ο κ. Παναγιωτόπουλος υποστήριξε με νόημα ότι δεν ανακοίνωσε υποψηφιότητα απέναντι σε εσάς, αλλά απέναντι στον κ. Φουσέκη. Εσείς για ποιους λόγους αποφασίσατε να κινηθείτε απέναντί του;

Κα Γιαννούλη. Όπως προανέφερα δεν έχω κινηθεί απέναντι σε κανένα. Κοιτάζω αποκλειστικά την δική μου διαδρομή, με συνοδοιπόρους ανθρώπους που θέλουν να προσφέρουν στον τόπο τους. Εξάλλου, πριν την τελική απόφαση μου, σας προανέφερα ότι επεδίωξα να υπάρξει σύμπνοια και συνεργασία, Αυτό δεν έγινε αλλά όχι με δική μου υπαιτιότητα. 


7.Είστε ο «πολιτικός» συνεχιστής του κ. Φουσέκη;

Κοιτάξτε, όπως ανέφερα και στην Ιδρυτική Διακήρυξη του συνδυασμού μας, οφείλουμε να μην έχουμε πολιτική αμνησία. Αυτό σημαίνει να αναγνωρίζουμε τα καλά, να τα συνεχίζουμε και να τα βελτιώνουμε, αλλά τα άσχημα πρέπει να μεριμνήσουμε να τα διορθώσουμε. Είναι λάθος να ευαγγελίζεται ο κάθε υποψήφιος την ανοικοδόμηση εκ θεμελίων. Αυτό σημαίνει ότι δεν αποδέχεται ως ορθό τίποτα. Από την πλευρά μου η θέση που έχω είναι ξεκάθαρη, μια και δεν είμαι επαγγελματίας μηδενιστής.


8.Είστε ανεξάρτητος ή εξαρτημένος (κομματικά εννοώ), διότι βλέπουμε ότι στηρίζεστε από δυο σημαντικά στελέχη της ΝΔ, την βουλευτή κ. Ασπασία Μανδρέκα και το Δήμαρχο κ. Νίκο Φουσέκη. Αυτό δεν περιορίζει ευρείες συνεργασίες στο συνδυασμό σας;

Αν αναφέρεστε σε πολιτική στήριξη σας ενημερώνω ότι δεν υπάρχει από κανέναν. Όλοι σαφώς γνωρίζουν τον χώρο από τον οποίο προέρχομαι. Όπως σαφώς γνωρίζουν ότι κατά την τρέχουσα θητεία μου συνεργάστηκα άψογα και αδιάκριτα με όλους τους Προέδρους των Κοινοτήτων και τους συναδέλφους μου. Και αυτό θα εξακολουθήσω να πράττω εφόσον οι συμπολίτες μου με τιμήσουν με την ψήφο τους, μέσα από έναν συνδυασμό πολύφωνο, υπερκομματικό, αλλά με διάθεση συμπόρευσης μέσα από «γόνιμες» αντιπαραθέσεις. 


9.Στην ιδρυτική σας διακήρυξη υπόσχεστε να συνεχίσετε τα έργα εκατομμυρίων που είναι σε εξέλιξη. Πέρα από αυτό τι άλλο πρέπει να περιμένουμε;

Όπως προανέφερα οφείλουμε να συνεχίσουμε την καλή προσπάθεια, διορθώνοντας λάθη και παραλείψεις. Τις επόμενες ημέρες θα ανακοινωθούν οι προγραμματικές θέσεις του συνδυασμού μας, όπου και αναλυτικά θα επικεντρωθούμε στα επιμέρους θέματα. Θεωρώ  σημαντικό να τονίσω, για να είμαστε ρεαλιστές, ότι θα πρέπει πάντα η τοπική αυτοδιοίκηση να στηρίζεται από την εκάστοτε κεντρική εξουσία και όχι να ευαγγελιζόμαστε θαύματα.


10.Αν κάποιος σας ρωτήσει γιατί να επιλέξει εσάς αντί για τον κ. Παναγιωτόπουλο, μιας που και οι δυο συνδυασμοί προέρχονται από τα ίδια «σπλάχνα», τι θα απαντήσετε;

Κα Γιαννούλη, καλή η θεωρία αλλά ο κόσμος θέλει πράξεις. Ο συνδυασμός μας συνδυάζει την εμπειρία, την τεχνογνωσία, τη δυναμική, το όραμα και τη διάθεση για πραγματική και ουσιαστική δουλειά. Ως τεχνοκράτες θα δώσουμε λύσεις στην καθημερινότητα, θα ‘τρέξουμε’ τα έργα, θα ‘τρέξουμε’ τον Πολεοδομικό και Χωροταξικό σχεδιασμό, θα σχεδιάσουμε τη ‘Νέα Προγραμματική Περίοδο’, αυτή είναι η ‘ειδοποιός διαφορά μας’. Δεν κάνουμε ασκήσεις επί χάρτου. Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια και αυτό δυστυχώς επιβεβαιώνεται καθημερινά.             
    
Σας ευχαριστώ που μου παραχωρήσατε το βήμα από την εφημερίδα σας, ώστε να ακουστούν κάποιες αλήθειες.